Creatieve Technieken
+2
Tom MDP
El Amelsandro
6 plaatsers
.: animatiefilm.actieforum :. :: Scholen :: Media & Design Academie Genk :: Archief :: 07-08 Tweede jaar
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Creatieve Technieken
kan er iemand voor mij die losse bundelkes de 6e nekeer mee naart school nemen?
Re: Creatieve Technieken
losse bundelkes?Tom MDP schreef:kan er iemand voor mij die losse bundelkes de 6e nekeer mee naart school nemen?
Re: Creatieve Technieken
ma 'k heb toch al duizend keer gezegd.. vn zodra 'k creatieve bekijk.. en 'k zal da zatedag doen fzo.. (7e) zal ik de exame vrage hier op zette met antwoorde.. 't is toch al 2 jaar zelfde.. lijkt me straf da ze die ga verandere..
Re: Creatieve Technieken
melon schreef:losse bundelkes?Tom MDP schreef:kan er iemand voor mij die losse bundelkes de 6e nekeer mee naart school nemen?
puntjes 2 tot 9
en niki, it isn't we don't trust you... we just don't trust you THAT MUCH
Re: Creatieve Technieken
it's monday now and still no posts from niki with the magic answers...
Gast- Gast
Re: Creatieve Technieken
ik heb al gezegd.; als ik het bekijk.. ergens na perceptie dus..
't is toch ni alsof ge creatieve ga lere :p
't is toch ni alsof ge creatieve ga lere :p
Re: Creatieve Technieken
ge zout uzelf de spammaster moete noeme , hebt ge al 1 nuttige ding gezegd hoier opt forum :pRufio schreef:das dan ook weer waar...
Viva la Spam!!!
Re: Creatieve Technieken
Hoe de vragen gestelt werden weet ik ni echt meer dus ik zet gwn "vraag1..2.." en dan antw é
vraag 1:
1 vlotheid: .
aantal ideeën iemand kan produceren
enkel betrekking op kwantiteit - niet op kwaliteit
2 flexibiliteit:
mate waarin men los kan komen vn bestaande ordeningen en configuraties. het gaat om afwezigheid vn starheid, het kunnen omvormen van situaties, het hershikken van partrone, ...
3 orginaliteit:
ongewone, onverwachte antwoorden die zelden voorkomen
4 uitwerking:
eenvoudig basismateriaal kunnen uitwerken tot complexe structuren
vraag 1:
1 vlotheid: .
aantal ideeën iemand kan produceren
enkel betrekking op kwantiteit - niet op kwaliteit
2 flexibiliteit:
mate waarin men los kan komen vn bestaande ordeningen en configuraties. het gaat om afwezigheid vn starheid, het kunnen omvormen van situaties, het hershikken van partrone, ...
3 orginaliteit:
ongewone, onverwachte antwoorden die zelden voorkomen
4 uitwerking:
eenvoudig basismateriaal kunnen uitwerken tot complexe structuren
Re: Creatieve Technieken
vraag 2: lateraal denken
- oordeel niet
- laat je aandacht dwalen
- let ook op het tegendeel
- stap buiten de context
- denk breed
bij deze vraag waren deze 5 punten genoeg! moest nix meer bij
- oordeel niet
- laat je aandacht dwalen
- let ook op het tegendeel
- stap buiten de context
- denk breed
bij deze vraag waren deze 5 punten genoeg! moest nix meer bij
Re: Creatieve Technieken
vraag 3:
primaire en secundaire creativiteit
hierbij moeste de hersenen tekenen
en zo linker en rechter benoemen..
links => rechterhand, taal, gehoor, analystish en logish denken
rechts => linkerhand, ruimtelijke waarneming, synthese v ideeën, de esthetische beoordeling v kunst of muziek
rechterhand: wet, orde, verstand, logica en wiskunde
linkerhand: schoonheid, gevoeligheid, speelsheid, openheid, subjectiviteit en voorstellings vermogen
primaire en secundaire creativiteit
hierbij moeste de hersenen tekenen
en zo linker en rechter benoemen..
links => rechterhand, taal, gehoor, analystish en logish denken
rechts => linkerhand, ruimtelijke waarneming, synthese v ideeën, de esthetische beoordeling v kunst of muziek
rechterhand: wet, orde, verstand, logica en wiskunde
linkerhand: schoonheid, gevoeligheid, speelsheid, openheid, subjectiviteit en voorstellings vermogen
Re: Creatieve Technieken
op't herexamen vroeg die ook nog de 5 stappen van een creatief denkproces met het soort denken erbij (bewust/onbewust)
Re: Creatieve Technieken
deze image was fout bevonde en verwijderd door benny
Laatst aangepast door melon op do jun 12, 2008 7:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Re: Creatieve Technieken
wa bedoelde precies, ofwel kijk ik erover :pTom MDP schreef:op't herexamen vroeg die ook nog de 5 stappen van een creatief denkproces met het soort denken erbij (bewust/onbewust)
1.associeer anders
2.bedenk zoveel mogenlijk ideeen
3.kijk vanuit een ander perspectief
4.laat beperkingen los
5.combineer bekende principes
6.laat het probleem even rusten
da ??
Re: Creatieve Technieken
melon schreef:wa bedoelde precies, ofwel kijk ik erover :pTom MDP schreef:op't herexamen vroeg die ook nog de 5 stappen van een creatief denkproces met het soort denken erbij (bewust/onbewust)
1.associeer anders
2.bedenk zoveel mogenlijk ideeen
3.kijk vanuit een ander perspectief
4.laat beperkingen los
5.combineer bekende principes
6.laat het probleem even rusten
da ??
1) eerste inzicht (onbewust)
2) verzadiging (bewust)
3) incubatie (onbewust)
4) verlichting (onbewust)
5) Verificatie (bewust bestaande uit: analytisch, verbaal en 'normaal' denken)
Re: Creatieve Technieken
Staat der dit jaar eigelijk iets nieuw tussen?
Kheb daar ergens 1 pg gespot da over dyslexie en nieuwe school jaren gaat?
(yupyup, kga ook es beginnen :p)
Kheb daar ergens 1 pg gespot da over dyslexie en nieuwe school jaren gaat?
(yupyup, kga ook es beginnen :p)
Tom Swennen- Animator
- Aantal berichten : 527
Leeftijd : 41
Woonplaats : Alken
Registration date : 23-10-07
Re: Creatieve Technieken
bloody spellingsfoute
nrml 10.25 op 15 :p maar ja na 75 spellingsfoute
wie houdt ook van hilde
nrml 10.25 op 15 :p maar ja na 75 spellingsfoute
wie houdt ook van hilde
Re: Creatieve Technieken
Had ik nie ergens in een of andere topic gewaarschuwd voor schrijffouten?
Khad dr 9 ma kvraag me vooral af waarom bij mij der iets door 2 wordt gedeeld en bij den amelsander dazelfde maal 2/3 wordt gedaan :p
Khad dr 9 ma kvraag me vooral af waarom bij mij der iets door 2 wordt gedeeld en bij den amelsander dazelfde maal 2/3 wordt gedaan :p
Tom Swennen- Animator
- Aantal berichten : 527
Leeftijd : 41
Woonplaats : Alken
Registration date : 23-10-07
Re: Creatieve Technieken
wa ?Tom Swennen schreef:Had ik nie ergens in een of andere topic gewaarschuwd voor schrijffouten?
Khad dr 9 ma kvraag me vooral af waarom bij mij der iets door 2 wordt gedeeld en bij den amelsander dazelfde maal 2/3 wordt gedaan :p
Pagina 2 van 2 • 1, 2
.: animatiefilm.actieforum :. :: Scholen :: Media & Design Academie Genk :: Archief :: 07-08 Tweede jaar
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum