Creatieve Technieken
+2
Tom MDP
El Amelsandro
6 plaatsers
.: animatiefilm.actieforum :. :: Scholen :: Media & Design Academie Genk :: Archief :: 07-08 Tweede jaar
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Creatieve Technieken
voor diegene die het mochten vergeten
moeten we ook een erg belangrijke taak voor hilde inleveren
Net voor of net na de paasvakantie...
iets in verband met een creatief proces.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier voorbeelden van?????
ik heb geen flauw idee hoe ik moet beginne...
merci
amelsander
moeten we ook een erg belangrijke taak voor hilde inleveren
Net voor of net na de paasvakantie...
iets in verband met een creatief proces.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier voorbeelden van?????
ik heb geen flauw idee hoe ik moet beginne...
merci
amelsander
Re: Creatieve Technieken
de week na de paasvakantie moet het worden AFGEGEVEN
(niet in't bakske, niet aant secretariaat)
(niet in't bakske, niet aant secretariaat)
Re: Creatieve Technieken
WHIIIIIW, toffe hildeTom MDP schreef:idd, en die wilt ni antwoorden op de vraag op welke dagen ze aanwezig is...
Re: Creatieve Technieken
lol, mijn is af, kmoet alleen nog de persoonlijke reflectie opnieuw schrijven want ik ben eerlijk geweest. Na zoveel bladzijden liegen, bedriegen en stuff uit menne duim zuigen kon ik echt niemeer e half blad verder bullsh!t creeëren
... dammit... did it again :p
... dammit... did it again :p
Tom Swennen- Animator
- Aantal berichten : 527
Leeftijd : 41
Woonplaats : Alken
Registration date : 23-10-07
Re: Creatieve Technieken
Tom Swennen schreef:lol, mijn is af, kmoet alleen nog de persoonlijke reflectie opnieuw schrijven want ik ben eerlijk geweest. Na zoveel bladzijden liegen, bedriegen en stuff uit menne duim zuigen kon ik echt niemeer e half blad verder bullsh!t creeëren
... dammit... did it again :p
ik zit ook in den helft ^^
enkel nog die blokkades en persoonlijke reflectie
Re: Creatieve Technieken
Tom Swennen schreef:lol, mijn is af, kmoet alleen nog de persoonlijke reflectie opnieuw schrijven want ik ben eerlijk geweest. Na zoveel bladzijden liegen, bedriegen en stuff uit menne duim zuigen kon ik echt niemeer e half blad verder bullsh!t creeëren
... dammit... did it again :p
wa moet eig allemaal in die taak staan, waarover moet het gaan enzo , staat da in de cursus? want ik weet echt van niks aangezien ik nie na school ben gegaan laatste tijd en veel heeft die troela mij ook nie verteld..zucht..
zou fijn zijn als iemand mij da kon vertelle want bijna niemand weet da precies:p
Martyman- Best Boy
- Aantal berichten : 2
Registration date : 31-03-08
Re: Creatieve Technieken
Tom MDP schreef:draai het voorblad van uwe cursus om en gij zult weten
quoted for agreement
Tom Swennen- Animator
- Aantal berichten : 527
Leeftijd : 41
Woonplaats : Alken
Registration date : 23-10-07
Re: Creatieve Technieken
Op school:
ma 7 april tussen 8.45u en 15u
di 8 april tussen 14u en 19u
do 10 april tussen 11u en 16.15u in Diepenbeek L102
HILDE SAS
Re: Creatieve Technieken
Tom MDP schreef:Tom Swennen schreef:lol, mijn is af, kmoet alleen nog de persoonlijke reflectie opnieuw schrijven want ik ben eerlijk geweest. Na zoveel bladzijden liegen, bedriegen en stuff uit menne duim zuigen kon ik echt niemeer e half blad verder bullsh!t creeëren
... dammit... did it again :p
ik zit ook in den helft ^^
enkel nog die blokkades en persoonlijke reflectie
voila, mijn werk is ook weeral af
hoe zit het met de rest?
Re: Creatieve Technieken
kan iemand mijn eens goed uitleggen hoe da mmet die blokkades werkt?
ik kan da nie fatsoenlijk oplosse
ik kan da nie fatsoenlijk oplosse
Re: Creatieve Technieken
zo heb ik het gedaan:
ge leest die blokkades door in de cursus
en als ge bij die blokkades iets hebt van "ej, ik heb ook zoiet voorgehad"
dan schrijft ge dien titel van die blokkade met hoe gij die blokkade hebt ervaren + hoe ge ze hebt overwonnen
ge leest die blokkades door in de cursus
en als ge bij die blokkades iets hebt van "ej, ik heb ook zoiet voorgehad"
dan schrijft ge dien titel van die blokkade met hoe gij die blokkade hebt ervaren + hoe ge ze hebt overwonnen
Re: Creatieve Technieken
klaar qua tekst
nu effe in een mooi grafisch jasje proppen en voila een orgasme voor hilde
nu effe in een mooi grafisch jasje proppen en voila een orgasme voor hilde
Re: Creatieve Technieken
CREATIEVE TECHNIEKEN 1.5 stp 2007-2008 HILDE SAS
IN CLUSTER METHODIEK MET ONDERZOEKSGERICHT DENKEN 1.5 stp
INHOUD VOOR 1ste EXAMENPERIODE IN JUNI 2008
1. Cursus creativiteit. In de cursus wordt eerst een kort hoofdstuk gewijd aan het definiëren van het begrip creativiteit. In het tweede hoofdstuk gaan we uitgebreid in op de blokkades, de hindernissen die het ons moei-lijk of onmogelijk maken om creatief te zijn. Het derde hoofdstuk behandelt de meest gebruikte creatieve technieken. (72blz)
Tijdens de lessen wordt van de studenten actieve participatie verlangd vermits verschillende creatieve tech-nieken in de praktijk worden gebracht en het creatief denken wekelijks wordt geoefend. Vandaar dat studen-ten die minstens 80% van de lessen aanwezig zijn, tijdens de eindexamens niet ondervraagd worden over deze cursus. Blz 24 tot 26 met schema van de hersenen, moeten door iedereen gekend zijn.
2. Divergent denken. Minnesota test of creative thinking: deze test, die de studenten zelf uitvoeren, is geba-seerd op de dimensies die Guilford formuleerde als criteria voor creativiteit en bevat verbale en niet-verbale items. (4blz)
3. Vergroot uw creativiteit. Uit: ‘Zie jij de gorilla’. Creativiteit is geen onveranderlijk talent, maar een vaar-digheid, die iedereen kan aanleren. Met 8 oefeningen om buiten de gebaande paden te treden. (4blz)
4. Verhoog uw creativiteit. Het moderne leven zit vol slimme oplossingen. Zonder lamp, auto, nietmachine, telefoon en elastiekjes is het bestaan een stuk lastiger. Achter elk van deze snufjes zit een creatieve gedachte. Hoe komen mensen op slimme ideeën? En nog belangrijker, hoe krijgen wij ze ook? (4blz)
5. Serendipiteit: de ongezochte vondst (5blz) en Geluk is af te dwingen (2blz). Over gelukkige ontdekkingen en vondsten in wetenschap, kunst, techniek en dagelijks leven.
6. Denk na! Over Lateraal denken. De Bono zegt dat we te snel met oplossingen komen, we vergeten dat er ook andere en misschien veel betere oplossingen zijn. We moeten langer nadenkenen daarbij 3 laterale princi-pes toepassen nl. oneindigheid, variatie en afwijking. Hij geeft daarvoor 5 verschillende mogelijkheden. (3bl)
7. Oranje tuba's, lichte honing en groene woorden. Over synesthesie. Hier wordt een beschrijving gegeven van het fenomeen waarbij mensen kleuren 'zien' bij het horen van klanken of het proeven van voedsel. Studenten doen een test waarin hun eigen synesthesie wordt gemeten. (4blz)
8. Vergaderen hoeft niet saai te zijn. Managers besteden ongeveer 10% van hun tijd of 24 dagen per jaar aan nutteloze en onproductieve vergaderingen. In heel wat bedrijven regent het dan ook klachten over vergaderi-tis. Andere bedenken originele formules om hun meetings dynamischer en doeltreffender te maken. (2blz)
9. Dyslexie en creativiteit. Het begin van het schooljaar is het voor veel kinderen met leermoeilijkheden al een heuse kwelling. Maar er is troost: hoe meer beproevingen in je jeugd, hoe creatiever je later uit de hoek komt. Zo luidt de stelling van professor Ochse in zijn boek over creatieve genieën. (1blz)
10. Verslag van een creatief denkproces: De eindtaak bestaat er in dat men een zo gedetailleerd mogelijk verslag maakt van het creatieve proces dat men doorgemaakt heeft m.b.t. één van de jaaropdrachten. De taak wordt uitgebreid beschreven in de cursus en staat op 75% van de punten van dit opleidingsonderdeel.
INHOUD VOOR 2de EXAMENPERIODE IN SEPTEMBER 2008
Dezelfde stof als in juni maar verandering in punt 1 en 10: iedereen studeert de hele cursus ook al was men meer dan 80% van de lessen aanwezig en de eindtaak vervalt voor iedereen.
IN CLUSTER METHODIEK MET ONDERZOEKSGERICHT DENKEN 1.5 stp
INHOUD VOOR 1ste EXAMENPERIODE IN JUNI 2008
1. Cursus creativiteit. In de cursus wordt eerst een kort hoofdstuk gewijd aan het definiëren van het begrip creativiteit. In het tweede hoofdstuk gaan we uitgebreid in op de blokkades, de hindernissen die het ons moei-lijk of onmogelijk maken om creatief te zijn. Het derde hoofdstuk behandelt de meest gebruikte creatieve technieken. (72blz)
Tijdens de lessen wordt van de studenten actieve participatie verlangd vermits verschillende creatieve tech-nieken in de praktijk worden gebracht en het creatief denken wekelijks wordt geoefend. Vandaar dat studen-ten die minstens 80% van de lessen aanwezig zijn, tijdens de eindexamens niet ondervraagd worden over deze cursus. Blz 24 tot 26 met schema van de hersenen, moeten door iedereen gekend zijn.
2. Divergent denken. Minnesota test of creative thinking: deze test, die de studenten zelf uitvoeren, is geba-seerd op de dimensies die Guilford formuleerde als criteria voor creativiteit en bevat verbale en niet-verbale items. (4blz)
3. Vergroot uw creativiteit. Uit: ‘Zie jij de gorilla’. Creativiteit is geen onveranderlijk talent, maar een vaar-digheid, die iedereen kan aanleren. Met 8 oefeningen om buiten de gebaande paden te treden. (4blz)
4. Verhoog uw creativiteit. Het moderne leven zit vol slimme oplossingen. Zonder lamp, auto, nietmachine, telefoon en elastiekjes is het bestaan een stuk lastiger. Achter elk van deze snufjes zit een creatieve gedachte. Hoe komen mensen op slimme ideeën? En nog belangrijker, hoe krijgen wij ze ook? (4blz)
5. Serendipiteit: de ongezochte vondst (5blz) en Geluk is af te dwingen (2blz). Over gelukkige ontdekkingen en vondsten in wetenschap, kunst, techniek en dagelijks leven.
6. Denk na! Over Lateraal denken. De Bono zegt dat we te snel met oplossingen komen, we vergeten dat er ook andere en misschien veel betere oplossingen zijn. We moeten langer nadenkenen daarbij 3 laterale princi-pes toepassen nl. oneindigheid, variatie en afwijking. Hij geeft daarvoor 5 verschillende mogelijkheden. (3bl)
7. Oranje tuba's, lichte honing en groene woorden. Over synesthesie. Hier wordt een beschrijving gegeven van het fenomeen waarbij mensen kleuren 'zien' bij het horen van klanken of het proeven van voedsel. Studenten doen een test waarin hun eigen synesthesie wordt gemeten. (4blz)
8. Vergaderen hoeft niet saai te zijn. Managers besteden ongeveer 10% van hun tijd of 24 dagen per jaar aan nutteloze en onproductieve vergaderingen. In heel wat bedrijven regent het dan ook klachten over vergaderi-tis. Andere bedenken originele formules om hun meetings dynamischer en doeltreffender te maken. (2blz)
9. Dyslexie en creativiteit. Het begin van het schooljaar is het voor veel kinderen met leermoeilijkheden al een heuse kwelling. Maar er is troost: hoe meer beproevingen in je jeugd, hoe creatiever je later uit de hoek komt. Zo luidt de stelling van professor Ochse in zijn boek over creatieve genieën. (1blz)
10. Verslag van een creatief denkproces: De eindtaak bestaat er in dat men een zo gedetailleerd mogelijk verslag maakt van het creatieve proces dat men doorgemaakt heeft m.b.t. één van de jaaropdrachten. De taak wordt uitgebreid beschreven in de cursus en staat op 75% van de punten van dit opleidingsonderdeel.
INHOUD VOOR 2de EXAMENPERIODE IN SEPTEMBER 2008
Dezelfde stof als in juni maar verandering in punt 1 en 10: iedereen studeert de hele cursus ook al was men meer dan 80% van de lessen aanwezig en de eindtaak vervalt voor iedereen.
Pagina 1 van 2 • 1, 2
.: animatiefilm.actieforum :. :: Scholen :: Media & Design Academie Genk :: Archief :: 07-08 Tweede jaar
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum